رئيس شوراي شهر از مردم شيراز عذرخواهي كرد.

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

رئيس شوراي شهر از مردم شيراز عذرخواهي كرد.

۳۰ بازديد

ماجراي پرحاشيه شوراي شهر شيراز؛ رئيس شورا از مردم عذرخواهي كرد 

 

هشتاد و دومين جلسه علني شوراي شهر شيراز ، يكي از پرحاشيه‌ترين جلسات در دوره پنجم شوراها است. اين ماجرا ، آن هم در هفته‌اي كه به نام شيراز نامگذاري شده ، نه‌تنها واكنش اصحاب رسانه و واكنش فعالان فضاي مجازي را به‌همراه داشت ، بلكه افكار عمومي را نيز جريحه‌دار كرد. در همين راستا  ، رئيس شوراي شهر از مردم شيراز عذرخواهي كرد.

 

واكنش‌هايي كه سبب شد احمدرضا دستغيب ، رئيس شوراي اسلامي شيراز در نامه‌اي از مردم  شيراز عذرخواهي كند. وي در اين نامه كه امروز 14 ارديبهشت ماه منتشر شده ، اعلام كرده است كه «اينجانب در بيان خود ، به هيچ عنوان قصد توهين به قوم ، طايفه و يا شخصي را نداشتم .

 

در جلسه روز چهارشنبه شوراي شهر شيراز،  به‌دليل ترك مكرر جلسات از سوي رئيس شورا ، مهدي حاجتي يكي از اعضاي شوراي شهر شيراز ، خواستار بركناري دستغيب مي‌شود. حاجتي ، رئيس شورا را شايسته اين مسئوليت ندانسته و خواهان تعيين رياست جديد ، با يك طرح دو‌فوريتي شده است.

 

پس از اين موضوع  ، رئيس شوراي شهر شيراز در پاسخ به اين اعتراض مي‌گويد : «ما بايد اصولي را با همديگر به توافق برسيم و آن اصول شهرنشيني است ، اين‌طور نيست كه هركسي به شيراز آمد ، خود را شهروند شيراز بداند ؛ خدا پدر جهاد سازندگي را بيامرزد كه ، 10 تا پل زد تا يك عده بيايند در شهر و ادعاي شهرنشيني كنند!.

حاجتي ، اين سخنان دستغيب را فاشيستي خواند. رئيس شورا نيز در پاسخ گفته است كه «انسان‌هاي بي‌منطق ، ديگران را محكوم به فاشيست مي‌كنند». پس از آن پايان صحن علني ، شورا اعلام شد و دستغيب نيز جلسه را ترك مي‌كند.

 

انتشار فيلم‌هاي اين جلسه شوراي شهر ، سبب اعتراض افكار عمومي شد ، تا آنجا كه يكي از خبرنگاران شيراز در صفحه مجازي خود با اين عنوان «دهاتي‌هاي عزيز؛ بفرماييد يك عدد شهري هستن ايشون» خطاب به آقاي دستغيب ، قسمتي از فيلم جلسه شورا را منتشر كرد.

 

يكي ديگر از روزنامه‌نگاران شيرازي ، كه در هنر كاريكاتور نيز صاحب ‌نام است ، اين دوره شورا را شوراي كاريكاتوري خوانده و تصويري از اين كاريكاتوري‌گونه بودن شورا را منتشر كرده است.

 

اين اقدام از سوي اصلاح‌طلبان نيز واكنش‌هايي را به‌همراه داشت ، تا جايي كه فرج‌الله رجبي ، نماينده اصلاح‌طلب مردم شيراز ، در نامه‌اي خطاب به دستغيب نوشته است «با عذرخواهي در اولين جلسه شوراي شهر نسبت به رفع سوءتفاهم ايجادشده و ايجاد همدلي و آرامش اهتمام نماييد.

 

احمدرضا دستغيب ، رئيس شوراي شيراز نيز ، امروز نامه عذرخواهي خود را منتشر كرده است. بخشي از متن نامه دستغيب «آنچه‌ در فضاي مجازي و رسانه‌ها منتشر شد ، يك گفت ‌وگوي كاملاً دوطرفه تخصصي ، در مورد نحوه اداره جلسه شورا ، بين دو نفر از اعضا بوده و هرگز عموميت نداشته ؛ اينجانب در بيان خود به هيچ عنوان قصد توهين به قوم ، طايفه و يا شخصي را نداشتم. البته اختلاف سليقه و رأي در هر جمعي حتي اگر از يك ليست و گروه باشند ، طبيعي است.

 

همه‌ي انسان‌ها بندگان خدايند و هيچ امتياز و برتري بين آنان وجود ندارد. اينجانب همواره بر وحدت همه اقشار، اقوام و طوايف ايراني و حفظ حقوق شهروندي آنان تأكيد داشته و دارم و همچنان بر عهدي كه با موكلان خود براي حفظ حقوق شهروندان بسته‌ام، وفادارم.

 

 بر خود فرض مي‌دانم ، ضمن عذرخواهي از همه شهروندان با فرهنگ شيراز ، كه از اتفاق پيش‌آمده مكدر شده‌اند ، تأكيد كنم كه شهر شيراز  ، رنگين‌كمان زيبايي از اقوام مختلف و پايتخت فرهنگي ايران اسلامي است كه ، همه اقوام ساكن در آن ، قرن‌ها با صلح و صفا زندگي و وصلت كرده‌اند. و من به وجود همه‌ي اقوام افتخار مي‌كنم و احترام مي‌گزارم.

 

در جايگاه رييس شوراي اسلامي شهر شيراز ، اميدوارم همچنان مسير توسعه بر مبناي انديشه‌هاي انسان‌محور ، در اين كلان‌شهر تاريخي و فرهنگي جاري و ساري باشد و از هر اقدامي براي توسعه پايتخت فرهنگي ايران اسلامي و سومين حرم اهل‌بيت(ع) و جلب رضايت شهروندان ، فروگذار نخواهم كرد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.