با فعال شدن كارت سوخت ، بنزين "دو نرخي" مي‌شود.

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

با فعال شدن كارت سوخت ، بنزين "دو نرخي" مي‌شود.

۳۴ بازديد

با فعال شدن كارت سوخت ، بنزين "دو نرخي" مي‌شود. 

 

عضو كميسيون انرژي مجلس ميزان سهميه و نرخ بنزين با كارت سوخت را تشريح كرد.

 

هدايت‌الله خادمي عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبني بر احيا كارت سوخت، اظهار داشت: احتمالا سامانه هوشمند كارت سوخت ظرف چند ماه آينده فعال مي‌شود.

وي افزود: با استفاده از سامانه هوشمند كارت سوخت هم مصرف بنزين مديريت و كاهش يافت و هم از طرف ديگر جلوي قاچاق سوخت گرفته شد و در نتيجه واردات بنزين نيز كاهش يافته بود.

عضو كميسيون انرژي مجلس با تاكيد بر اينكه با توجه به شرايط به وجود آمده و شدت افزايش مصرف بنزين احياي كارت سوخت پيش‌بيني مي‌شد، تصريح كرد: با فعال شدن سامانه كارت سوخت، قيمت بنزين 2 نرخي مي‌شود و يك نرخ بنزين (قيمت فعلي) و با سهميه مشخص عرضه مي‌شود و يك نرخ نيز با قيمت آزاد در اختيار مصرف كنندگان قرار مي‌گيرد.

خادمي درباره قيمت هر يك از نرخ‌هاي بنزين گفت: نرخ سهميه‌اي با قيمت فعلي يعني هزار تومان و با كارت سوخت در اختيار مصرف كنندگان قرار مي‌گيرد.

نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس درباره قيمت بنزين آزاد (نرخ دوم) اظهار داشت: با توجه به اينكه حداقل‌ها براي نياز مردم با كارت سوخت تامين مي شود، بنابراين دست دولت براي قيمت‌گذاري نرخ دوم باز است كه براساس شنيده‌ها احتمالا نرخ دوم 30 الي 40 درصد نسبت به نرخ اول بيشتر است و در حدود هزار و چهارصد تومان عرضه مي‌شود.

خادمي درباره ميزان سهميه بنزين هر خودرو گفت: تصميم قطعي در اين باره اتخاذ نشده است، اما بار گذشته براي هر خودرو 70 ليتر بنزين در نظر گرفته شده بود كه احتمالا اين بار هم به همان ميزان باشد؛ البته ميزان سهميه براي خودرو‌هاي تاكسي و سهميه آژانس‌ها متفاوت خواهد بود كه با هماهنگي با دستگاه‌هاي ذيربط ميزان سهميه آنها هم مشخص مي‌شود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.