بايد همراه مردم سيل‌زده باشيم.

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بايد همراه مردم سيل‌زده باشيم.

۱۷ بازديد

"جناب‌خان": زمانِ انتقادكردن نيست ، بايد همراه مردم سيل‌زده باشيم.

 

پيشنهادهاي تبليغاتي ، كه به «جناب‌خان» مي‌شود ، يك فرآيندي دارد و بررسي مي‌شود و حتماً تيم طراحان ما نظر مي‌دهند ، اگر آسيبي به كاراكتر «جناب‌خان» وارد نكند و به صلاح باشد انجام مي‌دهيم. 

لهجه ، گويش و رفتارش همه گوياي يك عروسك كاملاً ايراني است. صدايش ، نواي دلنشين اصالت را در مخاطبين زنده مي‌كند ؛ جايي كه با جامه يك دوره گرد و لبوفروش وارد برنامه «خندوانه» مي‌شود. پيش‌تر محمد بحراني را با صداپيشگي «ببعي» و «آقوي همساده» در مجموعه «كلاه‌قرمزي» مي‌شناسيم. به زعم بسياري از كارشناسان و صاحب‌نظران ، ايراني بودن «جناب‌خان» به مذاق مخاطب خوش آمد. گويش و خلق و خوي بحراني مردم را ياد محله كاشي‌زني- ايستگاه 4 شهر شيراز مي‌اندازد ، كه آسيب‌ديدگان خوزستاني به عنوان مهاجر ، در آن محله سكونت كردند.

 

 به قول خودش با اين مهاجرين خوزستاني بزرگ شديم و خلق و خوي رزمندگي گرفتيم. بحراني به اين نكته اشاره كرد كه افتخار مي‌كنم ، با تأكيد بر اصالت ايراني ، صداپيشگي كرده‌ام و «جناب‌خان» را با اين مرام و شناسنامه مي‌شناسند. پدر «جناب‌خان» يا همان محمد بحراني اين روزها در بستر بيماري است و در جريان اين گفتگو از مردم خواست ، كه براي صحت و سلامتي پدرش دعا كنند. البته او درباره استفاده تبليغاتي از «جناب‌خان» و حاشيه‌هايي كه وجود دارد هم صحبت كرد و درخواست‌هايي كه مردم از او دارند و انتقاداتي كه «جناب‌خان» از مسئولين داشت ، هم موضوعات ديگري بود كه در اين مجال ، مطرح شدند.

 

«جناب‌‌خان» با چاشني‌‌طنز ، از دغدغه‌هاي مردم مي‌گويد.

 

شايد نكته مهم و برجسته‌اي كه «جناب‌خان» را مردمي ارائه داد ،همان حفظ اصالت ايراني بودن اين شخصيت عروسكي است. ما سعي نكرديم مرام و شكل و شمايل ديگري غير از آداب ، رسوم و سبك زندگي ايراني به خود بگيريم. با توجه به اينكه «خندوانه» يك برنامه ضبطي است ، اما همواره با گروه طراحان‌مان سعي كرديم از مسائل روز هم دور نباشيم. چون بي‌انصافي است كه برنامه‌اي را براي مردم بسازيم و درد و دل‌ها و دغدغه‌هايشان مطرح نشود. «جناب‌خان» هميشه در امتداد اين دغدغه‌ها حركت كرده و البته در عين حال از رسالت‌هاي ذاتي‌اش هم دور نشده است. رسالت ذاتي «جناب‌خان» حتماً خنداندن و سرگرمي و انتقال حال خوش به مخاطب است.

«جناب‌‌خان» هم مثل مردم سيل‌زده ناراحت است.

«جناب‌خان» مرام و معرفت يك شخصيت مردمي دوره‌گرد و دست‌فروش را انتخاب كرد ، تا بي‌ربط از اين مسير قدم برندارد. اين شخصيت هم مثل مردم همه‌نوع رفتاري را از خودش بروز مي‌دهد. يك زماني صميمي و خوشمزه و يك زماني هم خشمگين و عصباني مي‌شود. اين روزها هم به واقع «جناب‌خان» مثل ديگر مردم ايران ناراحت و نگران است؛ چرا كه آشنايان «جناب‌خان» دچار سيل‌زدگي شده‌اند. متأسفانه اوج بحران در اقليم خوزستان رخ داده ، كه سدها هم اوضاع خطرناكي دارند. در اين شرايط واقعاً جاي انتقاد و بازي‌هاي رسانه‌اي نيست.

 

زمان ، زمانِ انتقادكردن نيست بايد همراه مردم سيل‌زده باشيم.

موضوع شوآف و سلبريتي موضوع مهمي نيست ، هركس هر قدمي مي‌تواند در اين مسير بردارد ؛ حالا اين گام‌ها در مسير حمايت مالي باشد و يا حضور صرفاً تبليغاتي كه كانون توجهات را به آن منطقه موردنظر جلب كند. حالا واقعاً زمان، زمان خرده‌گرفتن نيست و در شرايط فعلي فراتر از انتقاد كردن بايد عمل كرد و اين بحث‌ها را بگذاريم براي يك زمان ديگري و با پژوهش و تحقيق كمك‌هاي مالي و حتي مثل برخي از هنرمندان‌مان حضور در مناطق سيل‌زده، اميدواري را به اين مردم عزيزمان برمي‌گرداند.

 

ما خودمان را سانسور نمي‌كنيم!

مي‌دانيد كه «خندوانه» برنامه زنده نيست و ما خودمان را سانسور نمي‌كنيم. طبعيتاً پخش هم قوانين مربوط به خودش را دارد ، ولي با اين حال اكثر مطالب و اتفاقات «جناب‌خان» را پخش كردهاند. ما هم سعي كرديم جانب انصاف را در انتقادات‌مان رعايت كنيم و چيزهايي بگوييم كه قابل پخش باشد. مي‌دانيد كه انتقاد عروسك‌ها يك سابقه اجتماعي و تاريخي از گذشته دارد. معمولاً خيلي از حرف‌ها و نقدها را به عروسك‌ها واگذار مي‌كردند تا آن‌ها از اين وضعيت و اوضاع بگويند. همان‌طور كه در دوران قديم هم «مبارك» اين رسالت را برعهده داشت و الان خوشبختانه «جناب‌خان» با چاشني طنز مسائل مهمي را مطرح كرده و اين افتخار نصيبم شود دوباره مطرح خواهم كرد. بارها به من گفته اند چقدر ديالوگهاي «جنابخان» بداهه است و چقدر طراحي شده! واقعيت امر اين است كه خيلي از اين اتفاقات هم گاهي در زمان اجرا ، بداهه انجام مي‌شود. ولي طراحي از قبل داريم كه گروه طراحان كمك مي‌كنند ، نسبت به اتفاقات روز و ميهمانان برنامه ، «جناب‌خان» واكنش داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.