هشدار عفو بين الملل درباره اعدام قريب الوقوع شيعيان در عربستان

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

هشدار عفو بين الملل درباره اعدام قريب الوقوع شيعيان در عربستان

۱۷ بازديد

هشدار عفو بين الملل درباره اعدام قريب الوقوع شيعيان در عربستان

سازمان عفو بين الملل درباره اعدام قريب الوقوع شماري از شيعيان در عربستان هشدار داد.

 سازمان عفو بين الملل درخصوص اجراي احكام اعدام صادره از دادگاه هاي عربستان عليه 12 نفر از شهروندان شيعه اين كشور به اتهام واهي آنچه جاسوسي براي ايران خوانده شده است، هشدار داد.

هبه مرايف مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقاي سازمان عفو بين المل گفت: خانواده هاي محكوم شدگان از انتقال آنها به رياست دستگاه امنيت كشور وابسته به دربار پادشاهي سعودي احساس ترس و نگراني مي كنند.

وي افزود: اين تحول و كمبود اطلاعات و فضاي محرمانه مربوط به اقدامات قضايي همه و همه از اجراي قريب الوقوع حكم اعدام اين افراد حكايت دارد.

مرايف گفت: احكام اعدام اين 12 نفر بعد از اجراي يك محاكمه گروهي ناعادلانه صادر شده است.

سازمان عفو بين الملل از مسئولان سعودي خواسته است تا اين احكام را فوري لغو و عمليات اعدام را به طور رسمي متوقف كند.

اين سازمان وضعيت 34 شهروند شيعه عربستاني از جمله چهار كودك و نوجوان را كه در انتظار اعدام به خطر فعاليت هايي كه مسئولان سعودي به زعم خود آن را خطرناك براي امنيت ملي عربستان خوانده اند، مستند سازي كرده است.

در آغاز سال 2016 ميلادي مسئولان سعودي ده ها نفر از جمله آيت الله شيخ نمر باقر النمر رهبر شيعيان عربستان را اعدام كردند كه موجي از اعتراضات و محكوميت هاي گسترده را در سطح داخلي و خارجي عربستان به همراه داشت.

رژيم سعودي در سال هاي اخير براي مقابله با خواسته هاي مشروع و قانوني شيعيان عربستان از جمله رفع تبعيض و برقراري عدالت و حق آزادي بيان دست به بازداشت، پرونده سازي و صدور احكام سياسي اعدام و زندان براي رهبران و فعالان شيعه زده است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.