اثر شگفت انگيز قهوه بر پاركينسون و آلزايمر

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

اثر شگفت انگيز قهوه بر پاركينسون و آلزايمر

۱۹ بازديد

اثر شگفت انگيز قهوه بر پاركينسون و آلزايمر 

 

 

 

 

نتايج يك بررسي جديد نشان مي‌دهد، مصرف روزانه يك فنجان قهوه تلخ در صبح، مي‌تواند خطر بروز پاركينسون و آلزايمر را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

به گزارش ديلي‌ميل، نتايج يك بررسي جديد نشان مي‌دهد، مصرف روزانه يك فنجان قهوه تلخ در صبح، مي‌تواند خطر بروز پاركينسون و آلزايمر را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد. 

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از فارس، اين پژوهش كه در كانادا صورت گرفته تأييد مي‌كند، كافئين موجود در قهوه مي‌تواند به كاهش ريسك بروز بيماري پاركينسون  و آلزايمر كمك كند. 

پاركينسون، همان لرزش در وضعيت استراحت است كه شيوع آن بيشتر در سنين پيري است اما در جوانان هم ديده مي‌شود؛ شيوع آن در تمام مناطق دنيا يكسان است يعني درصد شيوع بيماري با تغيير در منطقه خيلي فرق نمي‌كند.

به طور كلي اين بيماري بر اثر از بين رفتن سلول‌هاي ترشح كننده ماده‌اي به نام دوپامين كه يك انتقال دهنده عصبي است رخ مي‌دهد.

بعد از آلزايمر، پاركينسون شايع‌ترين بيماري مخرب اعصاب به حساب مي‌آيد؛ پاركينسون بيماري مزمن و پيشرونده‌اي است كه در آن سلول‌هاي ترشح‌كننده دوپامين در جسم سياه در مغز مي‌ميرند و در فقدان دوپامين حركات بدن نامنظم مي‌شود.

نتايج تازه‌ترين بررسي‌ها نشان داده است، بيماري پاركينسون تا 7 سال آينده، يك پنجم رشد مي‌كند و تا سال 2040، موارد ابتلا به آن با 2 برابر افزايش رو به رو خواهد بود.

وبور، محقق ارشد اين مطالعه از دانشگاه كانادا مي‌گويد: بررسي‌هاي متعدد نشان داده است، مواد شيميايي تشكيل دهنده قهوه براي حفظ قدرت شناختي مغز مفيد است.

در سال 2006 ميلادي 26 ميليون و ششصد هزار نفر در جهان به بيماري آلزايمر مبتلا بودند و پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 2050 ميلادي از هر 85 نفر يك مبتلا به آلزايمر وجود داشته باشد. 

پنج درصد از جمعيت 65 ساله و بالاتر به بيماري آلزايمر متوسط تا شديد مبتلا هستند و اين در حاليست كه 10 تا 15 درصد سالمندان در همين گروه سني از بيماري آلزايمر خفيف رنج مي‌برند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.